השינה חשובה לילדכם - עריסה שמתלבשת | מתחברת בקלות למיטת ההורים

השינה חשובה לילדכם
השינה חשובה לילדכם לצורך התפתחות תקינה, ממש כמו חמצן ומזון ועליכם לוודא כי הם ישנים מספיק. בכתבה זו תמצאו טבלת שעות שינה לתינוקות, פעוטות וילדים
בחודש נובמבר 2015 התפרסמו הנחיות חדשות לכמות שעות שינה מומלצת ביממה עבור ילדים ותינוקות, הנחיות שנכתבו על ידי איגוד רופאי הילדים בישראל.
אחת השאלות הנפוצות ביותר בקרב אימהות לתינוקות היא: כמה שעות התינוק שלי צריך לישון?
שינה היא צורך בסיסי אצל בני בני אדם, בדיוק כמו חמצן ומים. עם זאת, לצערנו, רוב הילדים (וגם המבוגרים) בישראל אינם ישנים מספיק, וכיום חוסר שינה היא בעיה נפוצה ונושא המטרידה הורים רבים.
על פי סקרים שבוצעו בישראל, הישראלים ישנים פחות מהממוצע הדרוש. מבוגרים וילדים בישראל ישנים הרבה פחות מהממוצע הדרוש לגילם והתוצאות הן עייפות, חוסר ריכוז (תופעות הדומות להפרעות קשב וריכוז ונגרמות מחוסר שינה בלבד!), קשיי התנהגות ועצבנות, דיכאון, הפרעות בגדילה ובהתפתחות ומחלות אחרות, כתוצאה מירידה בתפקוד המערכת החיסונית.
הילד הישראלי הממוצע הולך לישון בשעות מאוחרות, מתקשה להתעורר בבוקר וזהו הסימן הראשון לכך שהוא איננו ישן מספיק. ילד שישן מספיק מתעורר ביקיצה טבעית
מחסור בשעות שינה יכול להוביל לבעיות שונות בקרב ילדים ומבוגרים, כגון עלייה בלחץ הדם, בעיות קשב וריכוז, הפרעות נפשיות, פגיעה בתפקוד בבית הספר, בחיי המשפחה ועוד
אז כמה שעות התינוק שלי צריך לישון?
להלן טבלת שעות שינה מעודכנת, המציגה את שעות השינה המומלצות לתינוקות ולילדים ליממה (יום ולילה) לפי גיל (בממוצע):

כך למשל, אם ילד בגיל שנה עד שנתיים צריך לישון בממוצע 11-14 שעות ביממה (יום ולילה), הרי שגם 9 או 16 שעות (מחשבים את הממוצע פלוס מינוס שעה) הן תקינות.
ההנחיות החדשות מבחינות בין טווח מומלץ לבין טווח נמוך שעדיין תקין לגיל זה, שהוא בין 9-10 שעות ביממה. פחות מ-9 שעות או מעל 16 שעות אינם תקינים.

מאת: איילת רוזן ישראלי – יועצת שינה ומנחת הורים – הורים באור טבעי

השאר תגובה